Joss tipsar !

Så , nu ska ni få ett smakprov av mina tips som man kan använda sig av när man ska färga håret och så håret oerhört vackert efter lite för många färgningar ;)

Jag börjar med att ge tips om hurman kan göra för att slippa missfärgning när man ska få håret från brun till blond;

För att man ska slippa gå till frisören och betala flera tusen för att bara färga håret så kan man göra det hur lätt som helst hemma ! Så , jag färgade mitt hår från SVART till blont i sommras , och tro det eller ej men jag färgade bara tre gånger sen var allt borta och jag hade blond hår , eller aa gult typ ^^ Men efter en sista finslipning vart det faktiskt bra ! Min rekomentation är att använda "blondering" från Cubus för 98:- billigt och bra. Första gången blir det orange men gråt inte över de , för redan efter andra gången är det oranga borta nästan har jag för mig ? Men ja , den funkar verkligen jätte bra och lägg märke till att det finns två blonderings satser i samma förpackning ;)



Nu ska jag berätta hur man slipper få den fula missfärgningen när man färgarfrån blont (omdet är färgat alltså, gäller inte om man har blond som naturlig hårfärg) , till brunt ;

Jag kan börja berätta att jag ha varit med om att mitt hår blev grönt nr jag färgade från blond(färgat) till brun för några år sen. jag var hos frissan och skulle klippa mig och hon klagade under hela den LÅÅNGA timmen jag satt där ochklagadepå att mitt hår var så himla fult och blablabla .. Grymt irriterande måste jag säga :s Men i alla fall , hon gav mig tipset om att färga en rödare färg när man ska färga just från färgat blont hår till brunt så två år senare (i sommras fakiskt) så prövade jag hennes tips och det funkade ! Jag hade blont år som ni vet sen förut ? Och det var inte ett dugg missfärgat!
Nu tänkte jag visa hur jag gjorde när jag färgade mitt hår idag ! Och vad jag använda för hårfärger och märken.

Den mycket röda bruna färgen ska HELST vara en toning för bästa resultat , tack vare den röda färgen så får man bort det blonda utan missfärgning. Efter de så färgar du färgen du önskar att ha på ditt hår men observa att du redan har mörkt hår nu så välj en nyans ljusare än den du önskar för att inte få det för mörkt !

Här är färg/en/erna jag har använt/ kommer använda :



Toning , ni kan se att den e väldigt röd ! Jag er den riktigt bra betyg !



Önskade färgen , dock ljuare än den jag vill ha men som jag sa så blir det ju mörkare än på bilden eftersom man redan färgat en gång innan !


Hoppas ni gillar tipsen och förstår vad jag skriver ! Puss på er

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0