Joss tipsar !

Tjaah ! Blev lite sent men, ja lovade faktiskt !!

Asså jag har under en LÅNG period försökt gå ner i vikt , eller inte gå ner i VIKT men vill få en slimmad och "fast" kropp till sommaran , för hatar att behöva gömma mig när jag går utanför huset för att jag skämms .. Så såhär gör du för att få en toppensnygg boodie till sommaren 2010!!

MAT

I matväg så är mitt första tips är att absolut SLUTA små äta , det är små ätandet som är tjuven till att man går upp i vikt (oftast) så det är att rekommendera.

GODIS - sluta nästan helt med godis en period (om det är ditt problem) annars brukar det vara att man äter för mycket. Ät i en långsam takt så att du känner när du börjar bli mätt och när du gör de så äter man inte mer helt enkelt ! TRO MIG , det fungerar.

TRÄNING

I träningsväg så rekommenderar jag att springa. Nu är säkert eran första reaktion "gud va trååååkigt.." men så tänkte jag me, men börjar man med en kort sträcka, det behöver inte vara långt alls så blir det inte så tråkigt som man tror. Börja med en liten  det inte bit runt kvarteret där du bor som ex. första gången springer du tills du blir trött så att du vet ungefär hur lång sträcka du ska börja med. För börjar du med för höga krav kommer du ge upp efter första gången och så ska inte vara !

När du känner att du börjar bli starkare och fått upp konditionen en aning så kan man börja med styrka (om man inte redan tränar på gym som exempel) , mina rekommendationer där är att ta en del i taget, en dag tränar man mage/rygg en annan ben/rumpa och sen armar så att man inte gör allt på en gång för det kan också bli jobbigt!!



Det var allt för den här gången , hoppas jag hjälpt er nu ! Det är bara att KÄMPA så blir allt super ! Det är bara att säga till om ni vill ha något tips angående det här eller självklart något annat ! 

Godnatt på er !! <333 


Kontakt: [email protected] eller så slänger ni in en kommentar ;)


Kommentarer
Postat av: Hampus Kärki

Klippa ner på kolhydraterna är också att rekommendera..

2010-04-01 @ 19:27:27
URL: http://nejnujavlar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0